Aktualności

Relacja z V Rajdu Świętokrzyskiego

W sobotę 7 lipca 2018 roku odbył się V Rajd Świętokrzyski, organizowany przez Okręgową Radę Adwokacką w Kielcach.

Uczestniczyło w nim 75 osób, w tym goście z Krakowa, Warszawy i Łodzi. Wędrówkę, na trasie liczącej 18 kilometrów, rozpoczęliśmy w Łagowie, który przez wieki słynął jako ośrodek dóbr biskupów włocławskich. Wzdłuż rzeki Łagowicy, za znakami zielonego szlaku turystycznego, dotarliśmy najpierw do Płucek, znanych z płukania rud ołowiu.

U podnóża Wału Małacentowskiego odbył się konkurs wiedzy krajoznawczej, który był doskonałą zabawą dla jego uczestników i tak licznej publiczności. Po wejściu na Kobylą Górę opuściliśmy szlak zielony. Dalsza wędrówka prowadziła oznakowanym na czerwono Głównym Szlakiem Świętokrzyskim im. Edmunda Massalskiego. Zeszliśmy w dolinę potoku Słupianka, gdzie wzmocniliśmy się pysznymi malinami i dzięki temu sprawnie weszliśmy na Święty Krzyż. Po drodze podziwialiśmy urodę Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Zgodnie stwierdziliśmy, że nie ma mowy, abyśmy odmówili sobie zwiedzania dawnego opactwa benedyktyńskiego na Świętym Krzyżu. Ostatni odcinek trasy doprowadził nas do Huty Szklanej, gdzie w Karczmie - Izba Dobrego Smaku odbyło się zakończenie rajdu.

Już po raz piąty mieliśmy przyjemność podziwiać piękno ziemi świętokrzyskiej, poznawać jej dzieje, historię żyjących tu pokoleń, a nade wszystko różnorodność krajoznawczą Gór Świętokrzyskich. Szczególne wyrazy uznania i podziękowania dla znakomitego przewodnika, znawcy nie tylko walorów krajoznawczych Gór Świętokrzyskich, ale również ich historii - dr Cezarego Jastrzębskiego (UJK), bez udziału którego nasze doznania nie byłyby pełne.

Mam nadzieje, że podczas kolejnego Rajdu w jeszcze liczniejszym gronie będziemy cieszyć się pięknymi widokami Gór Świętokrzyskich i wspaniałą atmosferą wspólnej wędrówki i zabawy.

Do zobaczenia za rok na szlakach Gór Świętokrzyskich.
Adwokat Jerzy Zięba

powrót

© Copyright 2009 - 2024 Okręgowa Rada Adwokacka w Kielcach. Wszelkie prawa zastrzeżone.